22. april 2019

"Det som vart gitt meg" - inspirert av Oskar Stein Bjørlykke




Forfatteren, lyrikeren, læreren og teologen Oskar Stein Bjørlykke har i sitt åttiende år gitt ut en novellesamling, "Blikket".
Eller egentlig kan de vel kalles noveller som er som dikt. Eller dikt som er som noveller.

Det var mye som gjorde inntrykk da jeg leste denne boken, men det var disse ordene i novellen "Smaken"  som umiddelbart fikk meg til å legge planer om en ny art quilt:



Denne art quilten er sydd av ett helt stykke stoff. Jeg startet med å frihåndsquilte en spiral over bunnen med grønn tråd og med rødt i hjørnene.
I midten av bildet er det et hjerte av rødt ullstoff.
Alle de små stoffbitene er festet til bildet med frihåndsquilting.
Det er festet hundrevis av små glassperler på bildet og også ganske så mange knapper. Det er helt unødvendig å si det, men jeg sier det likevel: alt er festet for hånd med nål og tråd.

NB
Det er ikke alltid lett å få fram den rette fargen. Grønnfargen kommer ikke helt til sin rette her, men er noe sterkere eller skarpere enn det bildene viser.

Bildet er firkantet, størrelse 43x43 cm.

Bildet kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Det som vart gitt meg


  


  


  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar