20. februar 2019

Ny veske


Jeg har det med ikke å planlegge så veldig mye på forhånd når jeg syr mine art quilter og det samme gjelder også når jeg syr andre ting. Denne gangen startet jeg med en bit mørkeblått linstoff. Biten var ikke stor, men stor nok til forstykke og bakstykke/litt av lokket.

Det eneste jeg visste var at denne gangen skulle jeg sy meg en blå veske. Ingen andre farger. Og det klarte jeg - nesten i alle fall. Jeg hadde ikke nok blått til sidebitene/skulderreimen og hadde heller ikke noe annet blått stoff som var mørkt nok. Dermed falt valget på svart, og det funker bra, synes jeg.

Første ideen som dukket opp var å sy små blokker med wonky log cabin. Disse brukte jeg til lokket.
Siden jeg synes at frihåndsquilting er det morsomste jeg kan gjøre med symaskinen, brukte jeg denne teknikken til å sy sammen delene. Jeg festet foret samtidig til forstykke, bakstykke og sidene/bunn. Det er så klart vatt mellom disse lagene.
Små, frihåndsquiltede stoffbiter lager et bølgemønster på lokket, langs sidene og bunnen og over skulderreimen.

Vesken er svært enkelt bygget opp og består kun av fire biter: forstykke, bakstykke/lokk, side/bunn og skulderreim.
Jeg har sydd sammen vesken med sårkanten på utsiden. Denne har jeg så dekket over med et kantbånd i blått.
Inni vesken har jeg en åpen lomme foran, like bred som vesken, festet til sidesømmene og bunnsømmen. Til baksiden har jeg sydd en innerlomme med glidelås.



 


 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar