6. juni 2018

En liten art quilt med sommerfugler


Utstillingen har tatt så mye av oppmerksomheten min i det siste at jeg ikke har fått sydd noe.
Men nå ...! Nå ville jeg sy en liten gave til min egen datter som virkelig fortjener det etter eksamener og vel overstått forsvar av bachelor.

Det er så hyggelig å sy disse små bildene. Som så ofte ellers, var starten til også denne art quilten en stoffbit som jeg har hatt liggende i mange år. Jeg bruker lite rosa i kunsten min og dette stoffet var i tillegg noen rare glinsende greier. Garantert ikke bomull. Men kombinert med et par andre små rester, var det akkurat det jeg trengte til akkurat dette prosjektet!

Det eneste jeg visste da jeg startet med å frihåndsquilte over bunnen, var at det skulle applikerte sommerfugler på dette bildet.
Resten kom etter hvert mens arbeidet skred fram. Og det hele ble (selvsagt) avsluttet med mange glassperler.

Art quilten er festet til en ferdigmontert kanvas, som jeg først malte med akrylmaling i rosa (med perlemor). Størrelse 20x20cm.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar