27. mai 2018

"Ett er nødvendig" ~ en art quilt inspirert av Hans Børli


Ett er nødvendig
av Hans Børli

Ett er nødvendig - her
i denne vår vanskelige verden
av husville og heimløse:

Å ta bolig i seg selv

Gå inn i mørket
og pusse sotet av lampen.

Slik at mennesker på veiene
kan skimte lys
i dine bebodde øyne.


Jeg skulle visst ikke sy noe mer før utstillingen min. Men så har jeg hatt dette diktet i bakhodet over lengre tid... og plutselig var ideen der.
Da var det bare å sitte inne og sy, til tross for aldeles nydelige sommertemperaturer den siste tiden. Men det skal sies at mitt ellers så gulvkalde syrom er et svalt og godt sted å oppholde seg når det er (nesten) for varmt ute.
Og jeg har da ikke bare sittet inne. Håndsøm ute på verandaen i dagslys om kvelden er ikke å forakte! Fantastisk!

Hans Børli er uten tvil den lyrikeren som oftest har inspirert meg til å skape tekstilkunst.
Her er linkene til de andre Børli-art quiltene mine:

Art quilten "Ett er nødvendig" er bygget opp av små lapper og jeg har frihåndsquiltet over hele hele bunnen med gult, oransje og lilla tråd.
Kantene er rette, selv om en kan tro noe annet når en ser på bildet.

Størrelsen er: bredde 32 cm og høyde 41 cm.

"Ett er nødvendig" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

"Ett er nødvendig"






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar