9. desember 2016

There is a crack in everything...

   
There is a crack in everything,
that's how the light gets in.

Disse ordene fra Leonard Cohens "Anthem", er inspirasjonen til min nyeste art quilt.
Her kan du lese Cohens egne tanker om sangteksten.

Og her kan du høre ham synge denne vakre sangen:




Og her er mitt beskjedne forsøk på å fange opp noe av stemningen.

Art quilten er sydd sammen av stimler. Etterpå har jeg frihåndsquiltet over det hele. 
Av og til har jeg store problemer med å få vist de helt rette fargene på bildet her på bloggen. Denne gangen har jeg hatt slike problemer. Det er nok snakk om nyanser, men dog... Bildet er altså sydd av svarte stoffer, med mørke striper i lilla, grønt, blått. Og selvsagt gult.

Størrelse: bredde 36,5 cm, høyde 55 cm.

Art quilten "There is a crack in everything, that's how the light gets in" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.


There is a crack in everything,
that's how the light gets in


 




2 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder du syr :) :)
    ps min datter ble født og døpt i Finland og heter Tiina, så vi kjenner til forvirringen med stavingen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takketakk :)
      Ja, DA vet du hvordan det er å ha to like vokaler etter hverandre her i landet!
      Jeg har jo bodd her en god stund, og det HAR blitt litt) bedre de siste 10 årene, men det blir nok alltid slik at enkelte blir veldig forvirret av slike merkelige navn som (T)iina med to i-er :D

      Slett