31. august 2016

Trekk til mobil


Midt opp i mine kunstneriske utfoldelser, fikk jeg spørsmålet om å sy trekk til to mobiler. 
Det eneste "kravet" var at det ene trekket måtte være fargerikt, det andre mer rolig, helst i svart, grått, hvitt.
Det var i grunnen helt greit å legge bort bildet jeg holder på med, alltid lurt med en liten pause. Greit. Og ikke til å unngå. Mange kreative mennesker kjenner seg sikkert igjen i dette: en ny idé blir sådd i tankene, flere idéer kommer seilende... og til slutt er en bare nødt til å sette noen av ideene ut i livet.

Jeg så meg litt om på nettet for å se om jeg fant noen lure løsninger på mobiltrekk. Jeg har nemlig sydd slike trekk før også, her kan du se et eksempel på det. Og jeg fant, jeg fant. For så vidt ikke så revolusjonerende, men jeg syntes denne lukkingen med strikk og knapp virket praktisk. Så får jeg etter hvert høre med dem som skal ha trekkene, om dette var like genialt i bruk.

Begge trekkene er sydd sammen av små lapper og jeg har frihåndsquiltet over hele overflaten, 


   



2 kommentarer: