21. mars 2016

Oppslagstavle av vinkorker


Ideen om å bruke vinkorker til oppslagstavle, fikk jeg for noen år siden. Om jeg fant på det selv (antageligvis ikke), eller om jeg så det et eller annet sted, husker jeg ikke.
Det går overraskende mange korker til en liten tavle, så dette er noe som må planlegges en god stund i forveien.
Som ramme har jeg brukt vanlige bilderammer, der jeg har fjernet glasset. Korkene er så limt på bakgrunnen. Jeg har brukt limpistol, mulig at superlim kan funke... kanskje også vanlig hobbylim.

Her er den første tavlen jeg laget. Den har jeg selv, og den er i daglig bruk på kjøkkenet mitt:




Denne laget jeg i gave for noen år siden. Jeg hadde ikke nok korker fra vinflasker, og måtte derfor kjøpe en pose med korker for å få tavlen ferdig.



Og denne har en av sønnene mine fått til fødselsdagen sin nå nettopp:

   


Og så er det å begynne å samle på nye korker til nytt prosjekt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar