12. mars 2016

En ny Art Quilt-veske


Planene om en ny skulderveske har surret i hodet mitt en stund. Vesken som jeg bruker nå, sydde jeg for et par år siden. Så, mens jeg sydde bildet i turkise og brune nyanser, fikk jeg ideen om å realisere veskeplanene i lignende farger.
Stofflageret mitt er innholdsrikt, og der dukket det jammen opp en vakker batikk, som jeg kjøpte for noen år siden, og som jeg har spart til en spesiell anledning. Og den anledningen kom altså nå.
Batikken er brun med lønneblad i svart-brunt-grønt-blått-lilla.

Jeg satte i gang slik jeg pleier - med andre ord med noen svevende planer, som forandret seg mange ganger underveis. Den eneste ideen jeg hadde, var å bruke "paper foundation piecing" for å lage et stripete bakstykke/lokk.
Og mens jeg sydde og så på lønneblad-batikken, kom ideen om å frihånds-applikere slik blad på vesken. Først tenkte jeg å nøye meg med tre på hver side av vesken, etter hvert skjønte jeg at jeg måtte applikere slike blad også på lokket.

Veskens bredde er 33cm, høyde 28cm. En romslig veske med andre ord - og akkurat dét var nøye planlagt helt fra starten av, faktisk ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar