23. februar 2016

Finn veien, engel


Kari Bremnes har en vakker, liten sang som heter "Finn veien, engel". Den er fra hennes album "11 ubesvarte anrop", som kom ut i 2002.
Sangens tekst stemmer godt overens med mitt forhold til engler. De har i Ärenes lÞp fÞrst og fremst blitt viktige symboler pÄ hÄp for meg. SÄ viktige, at jeg har en egen, saktevoksende engleskare, bestÄende av utvalgte, smÄ figurer.
Ellers er mitt forhold til disse svevende vesener langt fra en viss prinsesses funn av englefjĂŠr og roseduft... Jeg holder meg til Bibelens beskrivelse av engler.

Engler har dukket opp i mine quilter ogsÄ fÞr dette, her er de to nyeste:

Men... tilbake til Kari Bremnes sin nydelige sang:

FINN VEIEN , ENGEL
Tekst/musikk: Kari Bremnes

Finn veien, engel 
Du har funnet den fĂžr 
Æ ska spelle musikk her 
Æ ska Ă„pne ei dĂžr 
Æ ska vĂŠre tĂ„lmodig 
Æ ska sette ut lys 
Men ĂŠ trur du ska komme snart

Finn veien, engel 
Du kan gĂ„ etter skrik 
Du kan gĂ„ etter rĂžyken 
Og resta av lik 
Du kan gĂ„ etter grĂ„ten 
Du kan gĂ„ etter bĂžnn 
Men ĂŠ trur du ska komme snart 

Finn veien, engel 
Her e ingen Ă„ spĂžrr 
Her e ingen som veit 
Om vi veit ka vi gjĂžr 
Men det er vi som gjĂžr det 
Og det e sĂ„ mange som dĂžr 
Finn veien, engel 
Finn veien, engel 
Du har funnet den fĂžr




Jeg fikk en ide om en Art Quilt med én englevinge. Jeg ble sÄ fascinert av dette motivet mens jeg holdt pÄ med det fÞrste bildet, at jeg mÄtte lage flere.
Bildene er ikke store, bredde 20cm x hĂžyde 28cm.
Jeg har brukt teknikken jeg nesten alltid bruker. De smÄ stoffbitene er festet til bunnen ved hjelp av Steam-A-Seam, som jeg sÄ ha sydd over med frihÄndsquilting. EtterpÄ har jeg frihÄndsquiltet over hele bakgrunnen.
Teksten er fÞrst printet rett pÄ stoff. Den hvite bakgrunnen ble for hard, sÄ jeg valgte etterpÄ Ä farge stoffet ved hjelp av en liten skvett sterk te.
Lappene med teksten er sydd fast med frihÄndsquilting.

Hvem vet hvordan englevingene ser ut...? Her er mine "forslag".
Alle bildene kan kjĂžpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

"Finn veien, engel I"

"Finn veien, engel II"

"Finn veien, engel III"

"Finn veien, engel IV"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar