10. februar 2016

"Din veg"



Din veg
av Olav H. Hauge

Ingen har varda den vegen
du skal gå
ut i det ukjende,
ut i det blå.

Dette er din veg.
Berre du
skal gå han. Og det er
uråd å snu.

Og ikkje vardar du vegen,
du hell.
Og vinden stryk ut ditt far
i aude fjell.


Olav H. Hauges vakre dikt er denne gangen utgangspunktet for min Art Quilt.
Jeg hadde lyst til å bruke litt andre farger enn jeg pleier... og er svært fornøyd med sluttresultatet.

Hele bunnen på bildet er frihåndsquiltet med en Fufu-tråd, der fargenskalaen er fra svart til hvitt. Det vil si, jeg har brukt ensfarget oransje tråd noen steder på bunnen.
Også de små runde bitene, "din veg", har jeg frihåndsquiltet over med Fufu-tråd, der fargen går fra oransje til hvitt.

Bildets størrelse er bredde 49,5cm og høyde 53cm.

"Din veg"







1 kommentar: