2. november 2021

Legacies - SAQA Virtual Gallery

 


Det er en stor ære at jeg for tredje gang har fått en art quilt inn i SAQAs virtuelle galleri.

Denne gangen er temaet "Legacies". 
I utlysningsteksten ble vi bedt om å ha fokus på den arven vi ønsker å videreformidle og hvordan dette påvirker vår kunst.
Dette var jo midt i blinken for meg, for å si det slik, siden jeg har et stort ønske om å formidle håp med kunsten min og dette påvirker jo stort sett alt jeg gjør av kunstneriske ting.

Siden det ikke stilles noe krav om størrelse i det virtuelle galleriet, falt valget mitt på en liten art quilt på 30x30cm: "In the Midst of Darkness, Light Persists".
Dette er et Mahatma Gandhi sitat og denne art quilten sydde jeg opprinnelig til "Hope Mini Quilt Challenge" i forbindelse med The Festival of Quilts i Birmingham tidligere i år. 
Art quilten min ble plukket ut til et galleri bestående av 50 like store quilter. Arrangøren av utfordringen, Great British Quilter har hatt et ønske om å kunne vise de fine håpsbildene til enda flere før de returneres til kunstnerne. Vi har nettopp fått beskjed om at de skal stilles ut i London på The Stitch Festival i mars -22.

Her kan du lese alt om "In the Midst of Darkness, Light Persists".
Og her er en direkte link til det virtuelle galleriet Legacies.

Her er linkene til de to andre virtuelle galleriene der jeg er med:
No Limits
Plurality of Voices




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar