28. mai 2021

En ganske utrolig historie

Verden er full av vidunderlige overraskelser.
Nå skal jeg fortelle en liten historie om en slik overraskelse fra min egen art quilt-verden.

Jeg sydde denne art quilten til SAQAs Benefit Auction i år. Den heter "Moon River" og ble solgt til en amerikansk dame.
Når kunsten vår blir auksjonert bort, blir vi oppfordret til å skrive en liten takkehilsen til kjøperen.
Jeg fikk et hyggelig svar tilbake og fikk høre historien om to venninner som hadde laget en liste over hver sine favoritter i auksjonen.
"Moon River" var på begges liste. Og hun bestemte seg for å overraske venninnen sin ved å kjøpe art quilten og gi den til henne i bursdagsgave.

Moon River


Og historien ender selvsagt ikke her.
I vinter sydde jeg denne art quilten, "For there is always light #2".
For et par uker siden ble jeg kontakte av en amerikansk dame som ville kjøpe den.
"For there is always light #2" er faktisk akkurat nå på vei til sitt nye hjem i Maine.


For there is always light #2


Og så kommer den utrolige avsluttingen på denne merkelige historien. 
For et par dager siden fikk jeg en melding fra damen i Maine.
Hun hadde hatt besøk av sin gode venninne som hun ikke hadde sett på veldig lenge på grunn av pandemien.
Venninnen hadde med seg en bursdagsgave til henne.
Det er vel unødvendig å si at det var "Moon River" som var i pakken ...

Er nok ikke annet å si enn "Er det mulig...?"
Og det er det visst.
Den nye eieren av begge art quiltene skrev: "Jeg må vel være den som har størst samling av Alho-kunst i USA?"
Og det er hun, uten tvil.
Selv om jeg her må skyte inn at kunsten min faktisk har funnet veien til USA tidligere også.
Og til Japan. For ikke å nevne Finland, Sverige, Danmark, Storbritannia 💁


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar