27. desember 2020

Art Quilts by Iina Alho 2020

Snart er året omme.
2020 har vært et rart og krevende år for oss alle.
Jeg er i kontakt med mange art quiltere fra hele verden via forskjellige grupper og sider på nettet, og ser at det har blitt laget mye covid-kunst i år.
Akkurat det har ikke jeg gjort. Det er faktisk noe jeg aldri gjør; å lage kunst av noe "negativt". Jeg klarer ikke å se at det kan føre til noe godt for meg personlig, å holde på med en art quilt i mange, mange timer, mens tankene spinner rundt et tema som er først og fremst vondt.

Det er så klart ikke slik at jeg sitter tanketom mens jeg skaper bilder. Og tankene rundt temaene jeg bruker, kan være vanskelige nok. For det meste bruker jeg jo tekster som inspirasjon, og de gjenspeiler ofte også livets mer smertefulle sider.
Men jeg har alltid håpet  som et gjennomgående tema i kunsten min. Håpet lyser alltid et eller annet sted i bakgrunnen.
I tankene mine. Og forhåpentligvis også i kunsten jeg lager.

I 2020 har jeg sydd 21 art quilter, med smått og stort. De minste er omtrent 10x10cm store, så med smått mener jeg virkelig smått.

Her kan du se "Art Quilts by Iina Alho 2020", i vilkårlig rekkefølge.
Om du vil lese om en bestemt art quilt, finner du alle i den alfabetiske listen til høyre. Eller du kan bruke søkefeltet øverst til høyre og skrive tittelen der.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar