15. desember 2018

Art quilt-julekort 2018




Jeg er glad både i å sende og å motta julekort.
I høst en gang så jeg reklame for fotojulekort. Tenkte ikke mer på det, for det var liksom ikke aktuelt for meg. Men så begynte ideen å spire i hodet mitt, så klart... hva om jeg lager et art-quilt-foto-julekort ...

Som tenkt, så gjort.
Jeg kunne selvsagt brukt et bilde av en av art quiltene jeg har sydd i år. Men jeg hadde lyst til å sy et eget bilde til julekortet og sluttresultatet ble en liten art quilt (størrelse 23x19cm) med de tre vise menn, en dromedar og selvsagt Betlehemsstjernen.
Foreløpig er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre med dette lille bildet, så den siste finishen (=kantbånd eller noe annet) mangler.

Det er alltid så morsomt å sy noe jeg egentlig ikke hadde noen planer om å sy. Og en jule-art quilt har absolutt ikke vært planen.

Så var det bare å ta bilde av art quilten og å leke meg med det på nettsiden til fotobutikken.
Veldig fornøyd med både ideen og med sluttresultatet - så jeg regner med at dette blir en årlig tradisjon fra nå av.



De tre vise menn-art quilten


Julekortet






2 kommentarer: