22. november 2018

En blå dørkrans



Snart skal julekransen fram, men før den tid rekker jeg å ha min nye krans hengende på døren i et par uker, tenker jeg.

Det er alltid morsomt når gode ideer bare dukker opp fra det store intet. Fra jeg så en pilkrans blant mine hobby-remedier og til jeg hadde satt i gang med å male den, gikk det ikke lange stunden. Jeg brukte akrylmaling siden det var det jeg hadde tilgjengelig.
Å male en pilkrans er ikke så lett - det var rett og slett umulig å komme til med penselen inni kransen. Men det gjør faktisk ingenting. En fin effekt med naturfarge innerst.

Jeg hadde en tanke om å finne ett enkelt hjerte av et eller annet slag som skulle henge midt i kransen. På leting etter hjertet hos Søstrene Grene, så jeg en liten pakke med seks hjerter laget av bjørkenever. Aldri sett noe slikt før! Men du verden, disse hjertene var jo perfekte for formålet mitt.
Jeg fant ut at det var lurt å lakke dem før jeg limte dem fast. Ja, du leste riktig, jeg brukte lim. Å finne fram limpistolen føles alltid litt som juks. Og jeg hadde faktisk planer om å knytte hjertene fast til kransen, men det klarte jeg ikke å få til. Så da ble lim løsningen, og det er jo mer enn greit, det.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar