1. februar 2018

Han skal tørke bort hver tåre





Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne,
og døden skal ikke være mer,
heller ikke sorg eller skrik eller smerte.
For det som en gang var, er borte.





Disse ordene fra Johannes' åpenbaring (21,4) ligger mitt hjerte nær.
Å sy til en tekst som er spesielt viktig for meg, er ikke alltid så lett. Jeg har jo lyst til å få med alt. Og atter en gang skjønte jeg at jeg måtte begrense mine ønsker litt, og at den kreative prosessen måtte få lov til ta meg dit den ville.
Og det gjorde den. For å si det sånn: jeg hadde ingen planer om å lage noe kors på bildet, men plutselig var det bare der...

Og nå sitter jeg og ser på bildet og tenker: "jammen tror jeg at jeg fikk med alt likevel!" Og jeg tenker også: "dette må da være det fineste bildet jeg har sydd" - men akkurat dét tenker jeg jo hver gang jeg er ferdig med en av art quiltene mine...

Bunnen på dette bildet er bygget opp av små lapper. De lyseste stoffene er alle håndfarget (av meg).
Jeg har frihåndsquiltet over hele bunnen, etterpå har jeg frihåndsapplikert bitene som danner sirkelen i midten.
Jeg er veldig glad i å bruke små glassperler på art quiltene mine. Denne gangen er det et par hundre fargeløse og blå glassperler som jeg har festet på bildet.

Bildets størrelse er bredde 48 cm og  høyde 45 cm.

Dette bildet kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

"Han skal tørke bort hver tåre"



  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar