11. april 2017

"Slow Stitch" - en bokanbefaling


Det hender at jeg kommer over tekstil-relaterte bøker, som jeg tenker at også andre kunne hatt glede av å se.
Boken "Slow Stitch. Mindful and contemplative textile art" av Claire Wellesley-Smith er en slik bok. Denne ble jeg tipset om i den ene av art quilt-gruppene jeg er medlem av på Facebook.

Slik er den engelske presentasjonen av boken:
"Sometimes less is more — and quality is more important than quantity. That's true in textile art too, and this much-needed guide brings a meaningful, thoughtful, and sustainable approach to stitchery. See how to slow down and experience more joy in your craft by trying simple techniques based on traditional practice, reusing and reinventing materials, and limiting equipment."
Og det er egentlig ikke mer jeg har å si enn at dette er en vakker bok som skal nytes sakte... Bildene jeg  har tatt får stå for resten av anbefalingen.

Her finner du forfatterens egen blogg.
(Jeg bestilte mitt eksemplar hos Book Depository, der jeg bestiller alle mine engelskspråklige bøker. Aldri noen problemer med dette firmaet.)



 



   



  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar