4. januar 2017

☘ Irish blessing ☘



Denne velsignelsen "ved starten på en reise" er opprinnelig keltisk.
Den norske oversettelsen er ved Hans-Olav Mørk (salme 624 i Norsk salmebok). Denne kan du høre her, sunget av Hilde Svela.
Jeg har også tatt med den engelske versjonen av denne "traditional irish blessing". 



Må din vei komme deg i møte,
vinden alltid være bak din rygg,
solens lys leke på ditt kinn,
regnet falle vennlig mot din jord.
Og må Guds gode hånd verne om deg
til vi møtes igjen.


Go n-éirí an bóthar leat 
Go raibh an ghaoth go brách ag do chúl 
Go lonraí an ghrian go te ar d'aghaidh 
Go dtite an bháisteach go mín ar do pháirceanna 
Agus go mbuailimid le chéile arís, 
Go gcoinní Dia i mbos A láimhe thú. 






May the road rise to meet you 

May the wind be always at your back 
May the sun shine warm upon your face, 
The rains fall soft upon your fields 
And until we meet again 
May God hold you in the hollow of His hand.


Og så til det som jo er hovedpoenget med bloggen min, til selve art quilten som jeg har sydd.
Grønt var det selvsagte fargevalget, i det hele tatt har jeg valgt spreke farger denne gangen. 
Trekantene i midtpartiet, eller "flying geese" som mønsteret heter, er laget med teknikken "paper foundation piecing".
Resten av bildet er bygget opp av strimler. I tillegg har jeg sydd en rekke med firkanter på den ene siden og med "wonky log cabin" på den andre siden av midtpartiet.

Øverst på de lyseste grønne strimlene, har jeg brukt Inktense-blyanter for å få til mer liv på det ensfargete stoffet.
Det er også et par "striper" med frihåndsapplikasjon på bildet.
Jeg har frihåndsquiltet over hele overflaten med Fufu-tråd. 

Bildets størrelse er:
bredde oppe 52cm
bredde nede 64cm
høyde (ca.midt på bildet) 52cm

☘ Art quilten "Irish blessing" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar