4. oktober 2015

"Brevet"



Jan-Magnus Bruheim har skrevet mange vakre dikt.
Ett blant mange av hans dikt jeg har blitt glad i, er "Brevet"
Når du leser hele diktet, får du forklaringen på hvorfor det er nettopp ordet Kjære som står skrevet øverst på bildet mitt. Eller kanskje skal dette bildet rett og slett kalles et kjærlighetsbrev?

BREVET
av Jan-Magnus Bruheim

Eg sit i kveld og skriv til deg
og kjenner orda spire.
Men enno står det berre eitt
og lyser på papiret.

Eit «kjære» berre, står det her.
Eg må vel finne fleire?
Men vide flakkar tankane,
som fuglar kringom reiret.

Det er så mangt eg skulle sagt – 
Fortenkt eg sit ved bordet
og tenkjer: kanskje er det nok
med dette eine ordet.

Eg ynskjer deg – kvarhelst du bur
langt burte eller nære,
at du kan kjenne varmen frå
det vesle ordet: Kjære.


Sigrid Moldestad ga i fjor ut en plate med Bruheims tekster.
Her kan du lytte til hennes versjon av "Brevet". Vakrere kan det vel ikke gjøres...


Det er ikke ofte (om noen gang) jeg har brukt så mye rødt, som i dette bildet...
Bildets størrelse er høyde 45,5 cm x bredde 33 cm
Det er frihåndsquiltet over alle applikasjonene.
Jeg har festet en del små røde glassperler på bildet.
Ordet Kjære og noen andre biter er framhevet med håndsøm.

Tidligere har jeg laget dette bildet til Jan-Magnus Bruheims dikt "Frå djupnene".


"Brevet"









2 kommentarer:

  1. Det er jo så mange flotte detaljer i de bildene dine.
    Nydelig med hjerter under Kjære,
    Ha ei herlig uke .)

    SvarSlett