23. september 2015

En blomstereng




Det er mange tanker som virrer i hodet mitt for tiden.
Jeg måtte rett og slett legge fra meg bildet jeg holdt på med, og sette i gang med noe som tillot meg å la tankene ta sine egne veier.

Som oftest syr jeg etter metoden "bildet blir til mens jeg syr".  Og det er absolutt slik denne blomsterengen ble til. Ingen planer, bare at jeg skulle sy mange blomster - og at de fleste av dem skulle være i varme farger oransje-rødt-gult-brunt.



Jeg hadde ingen tanker om å ha noen sommerfugl med på bildet. Men så lette jeg etter et oransje stoff til blomsten nederst i midten, og kom over en liten rest av stoffet "Marble Botanicals" av Moda. Dette er noen nydelige stoffer der blomster og sommerfugler nærmest smelter sammen med bakgrunnsfargene.

Jeg klippet ut en av de to "gjenlevende" sommerfuglene  - og applikerte den øverst på bildet. Altså akkurat der hvor meningen nok hele tiden var, at den skulle være :)





Bildets størrelse er 42x35 cm.
Jeg har frihåndsquiltet over alle blomstene.
Til sommerfuglen har jeg brukt symaskinens applikasjonssting.
Helt ytterst på kanten og litt inn i bildet, har jeg frihåndsquiltet med enkel stipling. Trådens farge er mørkebrun, så quiltingen vises ikke mye, men akkurat nok til å gi effekt.

"En blomstereng" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar