1. juni 2015

Spisebrikker


Jeg fikk noe som må være en quilters drømmejulegave i fjor, nemlig en pakke med forskjellige quiltestoffer.

Oppi pakken var det også en Asian Charm Pack (20 ferdige lapper i størrelse 5" x 5").
Disse stoffene var så vakre, at jeg måtte tenke nøye igjennom hva jeg ville bruke dem til. Det eneste jeg visste, var at jeg ikke ville kutte i dem.

Så husket jeg på et lin-aktig stoff jeg kjøpte ved feiltagelse fra en amerikansk quiltebutikk. Det er jo det som er det risikable ved å kjøpe på nett... om en ikke leser nøye igjennom beskrivelsen. Og dermed fikk jeg et gardinstoff eller noe - veldig fint, men ikke det jeg trodde jeg hadde bestilt.

Nå oppdaget jeg at kombinasjonen charm:ene og denne stoffbiten delt i 6 deler, ville gi meg "japanske" kuvertbrikker i akkurat riktig størrelse, Siden det var 20 charm-lapper i pakken, måtte jeg supplere med noe "asiatisk" stoff fra lageret mitt.
Kantbåndet er også av et asiatiskinspirert stoff.

Og, voilà, her er resultatet:




Jeg fant ut at enklest var i dette tilfellet best.
Quiltingen består av bølgende streker, noen av dem
har et quiltet blad her og der.



:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar