16. september 2014

Sann kjærlighet

Mens et annet arbeid er "under produksjon", har jeg lyst til å vise en art quilt jeg har sydd tidligere i år.

Et russisk ordspråk sier:
"Sann kjærlighet ligner en ring. Ringen har ingen ende."

Med denne art quilten har jeg prøvd å ta tak i noe av essensen i disse ordene.
Livet kan til tider utarte seg svært kaotisk.  Tilværelsen blir litt enklere, om en da kan føle seg omsluttet av gode krefter, av sann, uendelig kjærlighet.
For meg dreier dette seg om kjærligheten som er sterkere enn døden.

Quiltens størrelse er 47x47 cm.
Den er applikert og frihåndsquiltet.
Den varme ringen av kjærlighet, er laget av bittesmå stoffbiter, ca. 1 cm høye, som jeg har plassert tett i tett rundt "kaosblomsten".


"Uendelig kjærlighet"






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar