13. august 2019

Sommerfuggel i vinterland




Æ så dæ i går på gata...
Jeg tror ikke jeg trenger å sitere sangen noe mer enn dette før de aller fleste vet at det dreier seg "Sommerfuggel i vinterland". 
Jeg ble egentlig litt overrasket over at jeg ikke hadde sydd til denne sangen før. Men nå hadde jeg et stoff med et vintermotiv på og plutselig begynte ideene til art quilten å strømme på.

Vintermotivet på stoffet dreier seg om mørke trær og himmel og terreng i gråblåe toner. Oppå dette har jeg frihåndsquiltet og frihåndsapplikert trær, busker, landskap og snøkrystaller. Og en sommerfugl.
Til snøen på trærne og til noen planter på bakken har jeg brukt et effektgarn som jeg har festet med symaskinen.
Ellers finner du en del perler på denne art quilten, både på himmelen og på plantene. Og ikke minst: på sommerfuglvingene.
Som en kuriositet kan jeg fortelle at for å få til mønsteret på sommerfuglens vinger måtte jeg bruke pinsett fordi stoffbitene jeg brukte er alle veldig små.

Denne art quilten er firkantet, 50x50 cm.

Her kan du høre hele sangen sunget av opphavsmannen Halvdan Sivertsen.
Og her finner du Vinnis fantastiske versjon.


Sommerfuggel i vinterland

 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar