10. juli 2019

Symaskinpoesi ~ nå også i Quilting Arts Magazine


Quilting Arts Magazine er ett av noen få blader om/for art quiltere.  I hver utgave av bladet er det alltid en utfordring for leserne. Av alle som deltar, er det bare noen få arbeider som blir vist fram i bladet.

Denne gangen (en gang i vinter) var utfordringen følgende: i forbindelse med bladets utgave nr.100, skulle det lages et art quilt "postkort" rundt temaet "Tempus fugit - Time flies".
Mens jeg tenkte på dette, kom jeg på hvilken voldsom utvikling telefonen har vært igjennom de siste årene og fikk med denne vinklingen en litt out of the box  fortolkning av temaet.
Bak på kortet skulle vi skrive noen ord om hva QA Magazine betyr for oss. Jeg kom ikke på noe mer originalt enn: "You showed me something new and now I'm hooked!" Hvilket jo er sant.
Dette er en liten art quilt, størrelse "postkort". Telefonen er applikert på en bunn  med enkel quilting. Til ledningen brukte jeg en vevet snor som jeg festet til bildet for hånd. Tallskiven skapte store problemer for meg, helt til jeg fant ut at jeg kunne bruke et bilde av en ekte telefon. Jeg overførte bildet av tallskiven på stoff som jeg så frihåndsapplikerte på art quilten.

Jeg må si at jeg ble litt spent da jeg skjønte at postkortene ble vist fram i bladet som kom i postkassen min i dag. Jeg ble litt optimistisk da jeg oppdaget en liten flik av kortet mitt på et bilde med mange kort. Og etter å ha bladd videre, fikk jeg jammen meg øye på telefonen min.
Ekstra morsomt er det jo å være den ene av to europeere blant 17 amerikanere (+1 australier og 2 canadiere).







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar