13. januar 2019

Mørket er som lyset



Jeg oppdaget plutselig at jeg ikke har fortalt om disse to art quiltene som jeg ble ferdig med i september/oktober en gang. Veldig rart med en slik forglemmelse, men ikke noe annet å gjøre med den saken enn å vise disse to bildene fram nå.

Jeg har sydd mange art quilter med Bibelen som inspirasjonskilde. Til Salme 139 i Salmenes bok har jeg fram til i dag sydd hele sju art quilter, så det er ingen hemmelighet at jeg har et spesielt nært forhold til nettopp disse ordene.
Hele Salme 139 kan du lese her.

Kontrasten mellom lyset og mørket er noe jeg liker å få fram i kunsten min.
Denne gangen har jeg tatt utgangspunkt i disse ordene (Sal 139, 12):




Men mørket er ikke mørkt for deg,
natten er lys som dagen, mørket er som lyset.






Da jeg var ferdig med det første bildet følte jeg meg ikke ferdig med teksten og måtte sy enda ett. Sånn kan det gå.
Slik ble "Mørket er som lyset I" og "Mørket er som lyset II" til.

Begge bildene er laget med samme teknikk. Jeg har festet smale stoffstrimler (+/- 2mm) til bunnen og etterpå har jeg frihåndsquiltet over hele bildet med tråder i mange forskjellige farger.

"Mørket er som lyset I"
Bredde: 41 1/2 cm
Høyde:  35 cm

"Mørket er som lyset II":
Bredde: 45 cm
Høyde: 32 cm

Begge art quiltene kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

"Mørket er som lyset I"



Mørket er som lyset I

 


"Mørket er som lyset II"


"Mørket er som lyset II"

  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar