6. mars 2017

Permomslag



Den siste tiden har jeg holdt på å sy noe helt spesielt.
Jeg har nemlig en perm med laminerte bilder av alle art quiltene mine. Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre denne permen virkelig representativ for Iinas symaskinpoesi, og nå endelig har jeg realisert alle de gode tankene og planene.

Jeg elsker å finne "det vakre i det stygge", når det gjelder stoffer.
Denne gangen fant jeg ut at jeg skulle bruke noen stoffer, som opprinnelig har ligget under noen andre stoffer som jeg har malt. På denne siden, aller nederst, kan du se litt av det ene stoffet jeg har brukt.
Utfordringen var altså å få dette merkelige stoffet til å bli en vakker bakgrunn. Jeg har plassert applikasjoner og små stoffbiter over hele stoffet, som jeg så har frihåndsquiltet over. Synes dette ble riktig så bra og vakkert!

Ellers har jeg brukt en del ting som har blitt til overs fra andre prosjekter, og nettopp derfor ble sammensettingen kanskje litt spesiell og usammenhengende, men likevel helt etter min smak. Foran er temaet ❅vinter❄, mens sommeren⚘  havnet på baksiden av permen.

Kantbåndet har jeg farget selv med Inktense-blyanter. Båndet var opprinnelig naturhvitt, og ble en gang for lenge siden feilsendt til meg fra en nettbutikk.
Og slik det er med mange ting som en sparer på - også dette båndet fant til slutt sin rettmessige plass.




Og mens jeg holdt på å sy, kom jeg over et bilde av Grabaroo's quiltehansker. Quiltehansker har jeg brukt i flere år, slike hvite som etter hvert blir temmelig svarte på tuppene.
Dermed startet jakten på disse hanskene. Og til slutt fant jeg i alle fall én forhandler som selger dem i Norge, nemlig Meretes Quilteloft.
Nå har jeg brukt Grabaroo's i flere timer, og er superfornøyd. Anbefales!






Tilbake til skrytepermen min...
Her kan du se bilder av den!











3 kommentarer:

  1. Det ble et flott resultat! Så bra at du fikk brukt stoffet, selv om det ikke var favoritten i utgangspunktet. Med applikasjonene får det et helt nytt uttrykk. Liker godt linjeføringen, og hvordan farger og lys skifter. Motivene lar oss fokusere blikket, med fargeklatter både foran og bak. Veldig fint!
    Og takk for quiltehansketipset, jeg er på jakt etter noen andre enn de jeg har nå. Jeg har brukt Machingers, og de er gode, men plasten på fingertuppene løser seg opp og legger seg på stoffet. Det liker jeg dårlig. Kanskje du kan fortelle hvordan dine nye fungerer etter at du har brukt dem en stund? Holder gummiprikkene seg på plass, eller slites de også så fort?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk!
      Ja, jeg kan godt fortelle om Grabaroo's etter hvert når jeg har brukt dem mer. Akkurat nå er jeg i alle fall veldig fornøyd. De sitter godt på hånden og griper godt.
      Og så kan jeg jo innrømme først som sist at det jeg falt for da jeg så disse hanskene, var fargen :D

      Slett
    2. Fargen, ja, det hender... :D Spennende å høre etter hvert i alle fall! Jeg synes de ser gode ut.

      Slett