16. april 2015

Dine tanker, Gud




Som jeg har fortalt tidligere, betyr Salme 139 i Det gamle testamentet mye for meg.
For ikke så lenge siden sydde jeg et annet bilde inspirert av denne salmen. Her kan du se og lese om "Men mørket er ikke mørkt for deg".

Nå har jeg tatt utgangspunkt i to andre vers, 17-18.


Dine tanker, Gud, er dyrebare for meg,
summen av dem er ufattelig!

Teller jeg dem, er de talløse som sand,
blir jeg ferdig, er jeg ennå hos deg.


Hele Salme 139 kan du lese hos Bibel.no

Min tanke er at firkantene på bildet symboliserer noen små biter av våre liv.
Jeg har brukt en litt røff måte å gjøre applikasjonene på. Firkantene er frynsete i kantene og ikke plassert på millimeteren på bunnen. Slik er det også med bitene som utgjør livet vårt, frynser og skeivheter har vi alle både her og der.

Jeg har trykket de to bibelversene på to av lappene, som er plassert øverst og nederst på quilten.

  


Det er festet 49 gråblåe miniknapper på bildet.
Rammen er frihåndsquiltet.
Kantbåndet er sydd sammen av flere stoffer.

Størrelsen er bredde 43  x  høyde 53  cm

"Dine tanker, Gud" kan kjøpes via bloggens til salgs-side og i nettbutikken min.

Dine tanker, Gud 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar