26. februar 2015

Han leger dem som har et knust hjerte


Jeg pleier ikke å sy kopier av mine Art Quilter, men denne gangen er det nettopp det jeg har gjort.
Dette bildet sydde jeg i sin tid helt spesielt til meg selv og mitt helt spesielle behov for å ha nettopp dette budskapet på veggen.
Og da ble det veldig spesielt å få en bestilling fra en annen med akkurat det samme spesielle behovet.
Dermed sa jeg ja til oppdraget, som er en engangsforeteelse.

Kopi blir ikke helt riktig ord for dette, for helt like er de ikke. Det skaper sine egen utfordringer å prøve å gjøre det samme en gang til, når det første bildet (slik de aller fleste av mine arbeider) ble sydd etter innfallsmetoden :)
Grunnidéen er altså den samme, men størrelsen og fargene er noe annerledes.
I tillegg har jeg denne gangen tilføyet noen små perler øverst på bildet.

Her er den første versjonen av bildet, som baserer seg på et sitat fra Salmenes bok i Bibelen:
"Han leger dem som har et knust hjerte" (Sal 147,3).

Og her er det nye bildet.
Høyde 43 cm
Bredde 31 cm









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar