18. august 2014

"Dypdykking"


De siste årene har jeg overrasket meg selv med å skrive dikt.
Som oftest blir diktene mine til når livet føles ekstra utfordrende. Slik er det også med diktet "Dypdykking", som jeg skrev for tre år siden.
Om teksten kan oppleves som noe alvorstung, er det ikke noe mål at bildet er det, men heller et situasjonsbilde fra havdypet.

Denne art quilten består av tre deler. Hver del er 29 x 29 cm. Bildene er festet sammen med bånd med knapp til pynt.
Frihåndsquilting med symaskinen er stikkordet også her. I tillegg har jeg applikert, både med "raw edge"-teknikken og med tradisjonelle applikasjonsting (maskinsøm).



Dypdykking
av Iina Alho

Dykke, 
bort fra all uroen,
ned til havbunnen.

Flyte
med havstrømmene,
inn i mørkret.

Duve
i dypets
stillhet.

Svømme
opp 
til overflaten
når
havet er
blikkstille
igjen.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar